Biljartvereniging Zeewolde

HISTORIE BILJARTVERENIGING ZEEWOLDE

Biljartvereniging Zeewolde (BVZ) is opgericht op 18 juli 1991 en begon toen als “Biljartclub ’t Wapen” met als thuishaven Café Het Wapen van Zeewolde dat destijds gevestigd was op het Kerkplein in het centrum van Zeewolde.

De vereniging moest in 1997 gedwongen stoppen omdat haar thuishonk niet meer beschikbaar was. Nadat in 2000 een nieuwe thuishaven gevonden werd, boven snackbar Twilight aan het Horsterplein, groeide de vereniging in een jaar tijd van 8 naar ruim 20 leden en werd er 2 avonden in de week gespeeld.

Van 2002 tot en met 2017 was het Sportcentrum (Racketcentrum) aan de Eikenlaan in Zeewolde de thuishaven van de biljartvereniging.

Na in de beginjaren even lid te zijn geweest van de KNBB, is de biljartvereniging in 2016 weer lid geworden van de KNBB. BVZ doet mee met de KNBB teamcompetitie en leden doen mee aan persoonlijke kampioenschappen.

Vanaf september 2017 heeft BVZ een biljartzaal (3 biljarts) op de 1e verdieping bij Restaurant Tung (Asian Paradise). Ondanks dat er landelijk steeds minder interesse voor de biljartsport is, is BVZ vastberaden om de biljartsport in Zeewolde levendig en jong(er) te maken. Eind 2017 bestond de vereniging uit 17 leden.

Biljartvereniging Zeewolde

BVZ accomodatie

Hieronder vindt u oude nieuwsberichten welke in het verleden op deze website zijn gepubliceerd.

Toernooi basisscholen weer succes

Ook dit jaar heeft BVZ weer een biljartclinic met afsluitend toernooi georganiseerd voor de kinderen van de groepen 6, 7 en 8. Op 5 middagen hebben kinderen van de scholen die zich hadden opgegeven, kennis gemaakt met de biljartsport en flink kunnen oefenen. Op 23 maart was het eindtoernooi. Daar streden de diverse teams van de scholen "Het Mozaiek" en "de Springplank". tegen elkaar. Helaas konden de kinderen van "De Wetering" op het laatste moment niet bij het toernooi zijn in verband met een ander evenement "FancyFair". Op het toernooi werd het spelsoort 5-Ball gespeeld. Kijk voor de spelregels: www.5-ball.nl/spelregels. Het was een leuke en geslaagde middag. Het team van "De Springplank" nam de beker van de 1e plaats mee naar huis.