Biljartvereniging Zeewolde

HISTORIE BILJARTVERENIGING ZEEWOLDE

Biljartvereniging Zeewolde (BVZ) is opgericht op 18 juli 1991 en begon toen als “Biljartclub ’t Wapen” met als thuishaven Café Het Wapen van Zeewolde dat destijds gevestigd was op het Kerkplein in het centrum van Zeewolde.

De vereniging moest in 1997 gedwongen stoppen omdat haar thuishonk niet meer beschikbaar was. Nadat in 2000 een nieuwe thuishaven gevonden werd, boven snackbar Twilight aan het Horsterplein, groeide de vereniging in een jaar tijd van 8 naar ruim 20 leden en werd er 2 avonden in de week gespeeld.

Van 2002 tot en met 2017 was het Sportcentrum (Racketcentrum) aan de Eikenlaan in Zeewolde de thuishaven van de biljartvereniging.

Na in de beginjaren even lid te zijn geweest van de KNBB, is de biljartvereniging in 2016 weer lid geworden van de KNBB. BVZ doet mee met de KNBB teamcompetitie en leden doen mee aan persoonlijke kampioenschappen.

Vanaf september 2017 heeft BVZ een biljartzaal (3 biljarts) op de 1e verdieping bij Restaurant Tung (Asian Paradise). Ondanks dat er landelijk steeds minder interesse voor de biljartsport is, is BVZ vastberaden om de biljartsport in Zeewolde levendig en jong(er) te maken. Eind 2017 bestond de vereniging uit 17 leden.

Biljartvereniging Zeewolde

BVZ accomodatie

Hieronder vindt u oude nieuwsberichten welke in het verleden op deze website zijn gepubliceerd.

Hans Broer wint Zeewolde OPEN Libre Biljarttoernooi 2018

Zaterdag 24 november vond de finaledag plaatst van het Zeewolde Open Libre Biljarttoernooi 2018. Er streden 16 deelnemers, die vanuit de poulewedstrijden waren doorgedrongen tot de finaledag, om de wisseltrofee. Op de finaledag werden de wedstrijden gespeeld in het knock-out systeem. De 1e halve finale werd gespeeld tussen Jan Compagner, winnaar van vorig jaar, en Hans Broer. De 2e halve finale werd gespeeld door Hoang ba Tran, 3e plaats vorig jaar, en Paul Melkert. Uiteindelijk werd de finale gespeeld tussen Hans Broer en Hoang ba Tran. Hans Broer wist ook van Hoang Tran te winnen en mocht de wisseltrofee mee naar huis nemen.

Bob van de Bunt wint Supercup 2018

Bob van de Bunt wint Supercup

Bob van de Bunt en Gerard Melkert streden dit jaar tegen elkaar om de Supercup waarbij de winaar van de Libre-competitie 2018 tegen de winnaar van de Band-competitie 2018 speelt. Bob wist zijn 68 Libre-caramboles eerder te bereiken dan Gerard zijn 23 Band-caramboles. Bob kreeg van erelid Evert Kooij de Supercup bokaal uitgereikt.

Cultuur- en sportmanifestatie 2018

Biljartvereniging Zeewolde doet mee met de Cultuur- en sportmanifestatie op zaterdag 8 september van 11.00u tot 16.00u in het centrum van Zeewolde. BVZ heeft voldoende ruimte om nog nieuwe leden te verwelkomen. Kom eens langs voor een kennismaking.

Toernooi basisscholen weer succes

Ook dit jaar heeft BVZ weer een biljartclinic met afsluitend toernooi georganiseerd voor de kinderen van de groepen 6, 7 en 8. Op 5 middagen hebben kinderen van de scholen die zich hadden opgegeven, kennis gemaakt met de biljartsport en flink kunnen oefenen. Op 23 maart was het eindtoernooi. Daar streden de diverse teams van de scholen "Het Mozaiek" en "de Springplank". tegen elkaar. Helaas konden de kinderen van "De Wetering" op het laatste moment niet bij het toernooi zijn in verband met een ander evenement "FancyFair". Op het toernooi werd het spelsoort 5-Ball gespeeld. Kijk voor de spelregels: www.5-ball.nl/spelregels. Het was een leuke en geslaagde middag. Het team van "De Springplank" nam de beker van de 1e plaats mee naar huis.

Sportclinics basisscholen 2018

Ook dit jaar kunnen kinderen van de groepen 6, 7 en 8 weer een sportclinic volgen bij Biljartvereniging Zeewolde. De sportclinic wordt afgesloten met een schoolbiljarttoernooi.

13 maart 13.30u-14.45u: groep 8 Het Mozaiek.

15 maart 13.15u-14.30u: groep 6 De Wetering.

20 maart 12.30u-13.45u: groep 7-8C De Springplank.

20 maart 13.45u-15.00u: groep 8 Het Mozaiek.

22 maart 13.15u-14.30u: groep 6 De Wetering.

23 maart 16.00u-19.00u: TOERNOOI.

Opening nieuwe biljartlocatie en open dag op 29 september 2017 geslaagd.

Op vrijdag 29 september jl. is de nieuwe biljartruimte geopend door wethouder Rein Zijlstra. Er was een gezellige drukte en de gehele dag kon iedereen gratis biljarten.

Kijk voor de foto's op pagina Foto's.

Jan Compagner wint het Zeewolde Open Libre Toernooi 2017

Zaterdag 18 november vond de finaledag plaatst van het Zeewolde Open Libre Biljarttoernooi 2017. Er streden 16 deelnemers, die vanuit de poulewedstrijden waren doorgedrongen tot de finaledag, om de wisseltrofee. Op de finaledag werden de wedstrijden gespeeld in het knock-out systeem. Uiteindelijk bleek Jan Compagner de meest constante speler en wist ook de spannende finalepartij tegen Ruud Muijlwijk naar zijn hand te zetten. Hoang ba Tran en Daniel Loos behaalden beiden de 3e plaats.